Welcome!

Welcome!

Jul 5, 2009

SAYA AKAN BUKTIKAN NILAI SAYA 80 JUTA POUND : RONALDO

MADRID: Cristiano Ronaldo berkata dia akan membuktikan bahawa prestasinya setara dengan nilai yuran perpindahan dari Mancester United ke Real Madrid yang mencatat rekod dunia sebanyak 80 juta pound.

"Saya menghormati pendapat setiap orang mengenai saya tapi saya tidak setuju mereka yang mengkritik saya dengan mengaitkan yuran perpindahan ini," kata sayap Portugal itu kepada akhbar sukan Marca di sini, semalam.

"Jika Real Madrid membayar sejumlah wang yang banyak kerana mereka memerlukan saya, saya akan memberi nilai yang sepatutnya kepada kelab ini.

"Saya akan buktikan wang yang dilaburkan terhadap saya berbaloi," katanya.

Presiden Kelab Real Madrid, Florentino Perez, berkata Ronaldo dan pemain Brazil, Kaka, yang juga dibeli Real dari AC Milan sekitar 67 juta Euro ($AS93.93 juta), adalah sebagai pembelian utama untuk 'projek baru' kelab itu.

Penyerang Perancis, Karim Benzema dan pertahanan Sepanyol, Raul Albiol juga akan dibawa masuk ke Real dengan membabitkan pelaburan sekitar 215 juta Euro, menyebabkan ia dikritik hebat oleh Presiden UEFA, Michel Platini.

"Saya fikir ia nilai yang berpatutan. Jika Real dan Manchester bersetuju denga jumlah ini, tiada apa yang boleh saya katakan mengenainya," kata Ronaldo.

"Jika anda mahukan seorang pemain bola sepak yang hebat, anda terpaksa melabur untuknya.

"Saya gembira kerana menjadi pemain termahal di dunia," katanya. - Reuters

Source : http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Sunday/Mutakhir/20090705075748/Article/index_html

No comments:

 

Creative Blog Design by | I, rz-dezign