Welcome!

Welcome!

Jun 30, 2009

KELUARGA BINCANG PENGEBUMIAN RAJA POP

Spekulasi Michael dikebumi secara Islam

LOS ANGELES: Keluarga Michael Jackson berhimpun semalam untuk membincangkan pengebumian Raja Pop itu, dengan spekulasi dalam internet menyatakan ia mungkin diadakan secara Islam.

Abang Michael, Tito Jackson berkata beliau dengan beberapa anggota keluarga sedang menimbangkan sama ada untuk mengadakannya secara awam atau satu upacara persendirian.

Menurut TMZ.com, laman web yang menjadi organisasi berita pertama melaporkan kematian Michael Khamis lalu (pagi Jumaat waktu Malaysia), keluarga Raja Pop itu berhimpun semalam dan sumber berkata satu pengumuman mengenai pengebumian penyanyi itu akan dibuat awal minggu ini.

Upacara pengebumian Michael jika diadakan secara awam dijangka menjadi terbesar dalam sejarah industri hiburan dengan menarik kehadiran ribuan orang termasuk selebriti terkenal.

Ramai menjangka upacara itu akan membayangkan pengebumian Elvis Presley pada 1977 dan akan mencetuskan luahan emosi seperti pengebumian Puteri Diana pada 1997.

Berpuluh selebriti dijangka menghadirinya termasuk Sir Paul McCartney, Madonna, Sir Elton John dan Elizabeth Taylor.

Upacara itu akan disiarkan secara langsung dan liputan turut dibuat oleh laman web.

Sementara itu, ada laman web menjangkakan upacara akan diadakan secara Islam, berikutan laporan yang menyatakan Michael memeluk agama itu di Los Angeles, November tahun lalu.

Abangnya, Jermaine yang memeluk Islam pada 1989, dijangka memainkan peranan utama jika keluarga Jakson memutuskan upacara pengebumian itu secara Islam.

Penyanyi kontroversi berusia 50 tahun itu mengalami masalah jantung terhenti ketika di rumah tengah hari Khamis (waktu Los Angeles) dan doktor peribadi cuba menyedarkannya tetapi gagal. - Agensi.

Source: http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Monday/Dunia/20090629011246/Article/index_html

IBU MICHEAL JACKSON PEROLEH HAK SEMENTARA NEVERLAND

LOS ANGELES: Ibu Michael Jackson, Katherine Jackson, 79, diberi hak penjagaan sementara estet kediamannya, termasuk Neverland serta hak terhadap lagu nyanyian The Beatles.

Hakim Mahkamah Tinggi Los Angeles, Mitchell Beckloff berkata, Katherine berkuasa mentadbir estet Michael sehingga perbicaraan kes itu pada 6 Julai ini bagi membolehkan lebih banyak keputusan dibuat.

Hakim itu juga sebelum itu memberi hak penjagaan sementara terhadap tiga anak Raja Pop itu kepada Katherine.

Sehingga kini, beberapa laporan bercanggah mengenai sama ada Michael ada meninggalkan wasiat.

Keluarga Jackson tidak menyertakan wasiat sebagai dokumen mahkamah tetapi seorang dari peguam Michael memberitahu ada satu wasiat yang ditinggalkan penyanyi itu. - AFP

Source: http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Tuesday/Mutakhir/20090630091915/Article

MENGHITUNG JAM

Beberapa jam lagi lah.. Alhamdulillah.. =)..

Jun 29, 2009

MAIDIN & NURUL ASIYAH ( 28.06.09 )

Maidin & Nurul Asiyah

Wah.. Ramai yang kawin eh.. Tahniah tahniah tahniah.. Jeles kediaku bah ramai yang dah kawin ah.. Kediaku bila lagi ah?? No komen.. Hehe.. Btw, tahniah untuk pasangan Maidin & Nurul Asiyah (28.06.09).. Tahniah.. Semoga jodoh kamu berpanjangan, di kurniakan anak yang soleh & solehah, di murahkan rezeki.. Amin~.. Congaratz ya.. =)..

HANAFI & FAREENA ( 28.06.09 )

Amal, Hanafi (Raja Sehari), Maza, Fareena (Ratu Sehari) & Leena

Tahniah untuk pasangan pengantin Hanafi & Fareena (28.06.09).. So sorry, kediaku inda belaku dtg masa Majlis Perkahwinan kamu Fareena.. Cuzn kediaku kawin jua on the same day.. Iatah kediaku inda belaku dtg.. Sorry.. Btw, tahniah ya.. Semoga dapat banyak anak.. =)..

MENGHITUNG HARI

1 day to go.. Yippy~.. =)..

THANKS

MODEL OF THE YEAR

Jun 24, 2009

CUACA

Keadaan cuaca di Brunei masa ani still lagi ok.. Inda jua jerebu sangat lah.. Alhamdulillah.. Di bawah ani, gambar yang kediaku sampat ambil semasa kebakaran di Rimba balum lama ani.. Jauh bah asapnya dapat di liat.. Cakap pasal asap ani kan, hutan jua abis terbakar yang menyebabkan jerebu.. Untuk biskita semua, jangan melakukan pembakaran terbuka, ok.. Untuk kebaikan kitani bersama.. =).. Peace..



TRANSFORMERS 2 : REVENGE OF THE FALLEN

Yihaa~.. Kediaku sudah meliat Transformers 2.. I very the like~.. Siuk cetanya.. Inda biskita rugi kalau meliat cetanya.. Tersentuh jiwa kediaku meliat ceta atu.. Walaupun ia robot, pandai ia berfikir & berkorban.. Tapi kediaku lebih suka Transformers 1.. Dont know why.. But still Transformers 2 ani bagus jua cetanya.. Sekali lagi, inda biskita rugi kalau kan meliat ceta ani di wyg.. I very the like~.. Hehe.. ;p..

Jun 23, 2009

LOVE IT

TRANSFORMERS 2 : REVENGE OF THE FALLEN

Hari ani, 23.06.09 sneak preview nya.. Kediaku mau banar2 meliat wyg nya.. Balik2 bah kediaku call wyg ah, busy memanjang.. Sasak kediaku tarus.. Hehe.. Erm.. Macam siuk bah movie ani.. Transfomers 1 dulu, atu tah movie of the year bagi kediaku tu.. Mau jua kediaku meliat yang ke-2 ani..

Q'S FAV CHOLATE

Kediaku suka menyabut chocolate dengan sebutan "cholate".. Kiut rasa kediaku kalau kediaku sebut "cholate" atu.. Hehe.. Inda kan?? Hahaha..

MAIDIN & NURUL ( 12.6.09 )



Tahniah untuk pasangan Maidin & Nurul kerana telah di ijap qabulkan a.k.a di nikahkan pada 12.6.09 yang telah lalu.. Tahniah~.. =).. So cute dorg ani.. Sepadan macam pinang di belah dua.. Congartz ya.. =).. Semoga berkekalan jodoh dorg, amin..

Jun 22, 2009


Setelah berkurun lamanya kediaku inda meliat movie.. Alum lama ani, baru tah kediaku meliat movie.. Sekalinya, movie yang paling bertuah (kononnya~..) yang kediaku liat ialah Friday The 13th.. Komen kediaku pasal movie ani, membari kan pengsan kediaku meliat.. Membunuh inda ada belas kesihan.. Kediaku memang inda suka meliat kalau kes bunuh membunuh.. Atau perkara-perkara yang memotong anggota tubuh badan atau yang sewaktu dengannya.. Tapi movie ani siuk.. Ada jua part yang kediaku teriak.. Hahaha.. ;p..

H1N1 DI BRUNEI

Fuuuuhhh~.. Masuk hari ani, sudah ada 6 kes yang telah di kenal pasti H1N1 di Negara kitani Brunei Darussalam.. Ada yang kana jangkiti ani belayar dari Singapura, dari KL pun ada jua, yang dari Jeddah pun ada.. Memang bahaya H1N1 ani.. Semakin hari semakin banyak di Brunei.. Membari ijap bah ah.. Kediaku pun ijap jua.. Sama-sama tah kitani berdoa supaya diri kitani terhindar dari H1N1.. Amin.. Amin.. Amin.. Untuk yang telah di jangkiti, kediaku berdoa, semoga biskita akan cepat pulih.. Jangan putus asa.. InsyaAllah, semuanya akan ok nanti.. Amin..

THE LUCKY LAKI - BUKAN SUPERMAN

Siapa The Lucky Laki?? Well, bisdorang ani memang talented.. Dorg ani anak Ahmad Dhani.. Kediaku tabik spring arah dorg ani.. Handal~.. I like the song.. Don't ya??

Btw, thanks alot to Amoy yang introduce kediaku lagu ani.. ;).. Thanks Amoy.. =)..

Untuk biskita semua, kalau biskita ada lagu-lagu baru, just let me know.. Kediaku mainkan lagu-lagu atu onair khas untuk biskita.. Aight..

THE LUCKY LAKI - BUKAN SUPERMAN

reff:
aku bukanlah superman
aku juga bisa nangis
jika kekasih hatiku
pergi meninggalkan aku

ayahku selalu, berkata padaku
laki-laki tak boleh nangis
harus slalu kuat
harus slalu tangguh
harus bisa jadi tahan banting

tapi ternyata, sakitnya cinta
buat aku menangis

(back to reff)

ayahku selalu, memarahi aku
jika jatuh air mataku
kata ayah slalu, air mata itu
adalah tanda kelemahan

tapi ternyata, air mataku
ternyata jatuh juga

(back to reff)

ayahku tersayang, maafkanlah aku
jika aku masih menangis
meski belum bisa, menjadi seperti
apa yang ayah slalu mau

kita berjanji, tuk tidak lagi
menangis karna cinta

(back to reff)

Jun 21, 2009

SELAMAT HARI BAPA

Untuk semua bapa-bapa di seluruh pelusuk dunia, SELAMAT HARI BAPA untuk biskita.. =).. Jadilah ayah yang cemerlang.. ;).. Selamat Hari Bapa especially untuk kediaku punya bapa, Mohamad Daud Bin Haji Mohammad..

Jun 14, 2009

Jun 13, 2009

Jun 10, 2009

ERWAN'S WEDDING

Congratz untuk pasangan di bawah ani yang telah pun melangsungkan perkahwinan bisdorg pada 7hb Jun 2009 yang telah lalu.. Tahniah ya, Erwan & isteri nya.. Selamat pengantin baru.. ;).. Semoga jodohnya berpanjangan.. Amin.. Btw, Erwan ani sebenarnya abg Simah.. Iatah, Simah melagau kediaku untuk datang.. Thanks Simah for the invitation.. ;).. Hehe..

SUSHI ??

Holla!! Kediaku kan share sama biskita pasal makanan.. Kitani memang memerlukan makanan.. Tapi kediaku inda tau kenapa, makanan sukakan kediaku.. Padahal, kediaku inda berapa suka makanan.. Kediaku inda suka makanan tapi makanan suka kediaku.. Haha.. ;p.. Biskita hadap makanan sushi di bawah ani.. Hope biskita tais liur.. Mun tais liur, jangan lupa bawa kediaku makan sushi ani jua.. Biskita selajur belanja, ok.. Sound2 saja.. Hahaha..

Green Tea.. Bagus untuk kesihatan.. Kalau kediaku inda silap, teh hijau boleh mengurangkan merebaknya cancer..

Wasabee.. U wanna be.. Haha..

Ani lah di katakan binatang Katam.. Ada usul mcm katam??

Niku Aspara Butteryaki..

Kelupis.. Hahaha..

Katam + Mayo + Nasi = KaMaNa.. Hahaha.. Mcm kedayan ada jua.. Kan "ka mana" biskita?? Haha.. ;p..

Jun 9, 2009

CARTA KITANI – 7.06.09 (MINGGU KE-74)

1 – Maria – Sesaat Kau Hadir
2 – The Seeds – Cerita Aku Dan Dia
3 – Dayat – Baru Ku Sedari

4 – Nash – Satu Untuk Ku
5 – Maria – Kau Segalanya


Carta berdasarkan kekerapan lagu di putarkan di Pelangi FM dan juga mengikut permintaan dari pendengar setiap minggu. Carta Kitani adalah untuk lagu-lagu artis Brunei Darussalam dan bersama awda setiap Ahad jam 1.30 petang di Pelangi FM.

CARTA PELANGI – 6.06.09 (MINGGU KE-360)

1 – Maria – Sesaat Kau Hadir
2 – Faizal Tahir – Bencinta
3 – Tarzan Boyz – Tunggu Aku Di Syurga

4 – Luna Maya Feat Didie – Suara Ku Berharap
5 – Stacy – Pakai Buang
6 – Wali Band – Cari Jodoh
7 – Melly Goeslow Feat Amee – Ketika Cinta Bertasbih
8 – Rossa – Hey Ladies
9 – The Rock Feat The Low – Makhluk Paling Seksi
10 – The Seeds – Cerita Aku Dan Dia
11 – Ressa Herlambang – Cinta Yang Aku Cari
12 – Randy Pangalila – Lewat Semesta

Pencalonan Lagu Baru Minggu Ini:
1 – Kaer Azami – Bukan Kasih Ku

Awda boleh hantarkan undian awda dengan menaipkan 914 (jarak) carta (jarak) tajuk lagu atau nama artis yang awda suka kemudian hantarkan ke 888-55-55 & pengguna-pengguna B.Mobile hantarkan ke 99914. Awda boleh hantarkan seberapa banyak undian yang awda inginkan. Hantarkan sebelum 13 Jun 2009, jam 1 petang. Setiap SMS yang awda hantarkan bernilai 50 sen. Pastikan bersama CARTA PELANGI (MINGGU KE 361) pada 13 Jun 2009.

Jun 5, 2009

MODEL ??


Biskita bercita-cita atau berhasrat jadi model?? Bah, cuba tia ni.. Mana tau biskita kana pilih.. Sekurang-kurangnya menimba pengalaman.. Atu pun mun biskita alum ada pengalaman dalam modeling ani la.. Yang banyak pengalaman dalam modeling, satu advantage untuk biskita la tu.. Hehe.. ;).. Good luck for you..

ANAK PERTAMA ERRA FAZIRA

Tahniah Erra Fazira.. Selepas 40 hari lebih melahirkan anak pertamanya, Erra Fazira tampil bersama anak pertamanya.. Sebelum ani, nada gambar anak Erra ani.. Setelah lebih 40 hari, baru tah dorg expose kan anak dorg ani arah public.. Very the cute~.. Ada iras2 muka suami Erra Fazira.. Btw, congratz Erra & suaminya.. ;)..

Source: www.murai.com.my

ANUGERAH PELANGI 2008 - 2009 AKAN KEMBALI

PELANGI'S ARTIST OF THE MONTH ( JUNE 2009 )

Pelangi's Artist Of The Month bagi bulan Jun 2009 - DAYAT.. Tahniah Dayat.. Ingat BESAR, ingat Dayat.. ;)..

Jun 2, 2009

THE CRAZY AH BENG

Why did Kok Beng go to a movie with his 18 friends?
Because below 18 not allowed !

-------------------------------------------------

Kok Beng wants to buy a TV set. He goes to a shop.
Kok Beng : "Do you have color TV ?"
Salesgirl : "Yes !"
Kok Beng : "Give me a green one, please."

-------------------------------------------------

Kok Beng is filling up an application form for a job. He supplied the information for the columns on Name, Age, Address etc. Then he comes to column on "Salary Expected", but he is not sure of the question. After much thought, he writes "Yes"

-------------------------------------------------

Kok Beng goes to a store and sees a shiny object.
Kok Beng : "What is that shiny object ?"
Salesgirl : "That is a thermos flask."
Kok Beng : "What does it do ?"
Salesgirl : "It keeps hot things hot and cold things cold"
Kok Beng : "I'll buy it"

The next day, Kok Beng goes to work with his thermos flask.

Boss : "What is that shiny object ?"
Kok Beng : "It's a thermos flask."
Boss : "What does it do ?"
Kok Beng : "It keeps hot things hot and cold things cold"
Boss : "What do you have in it !?"
Kok Beng : "Two cups of coffee and one cup of ice cream"

------------------------------------------------

After taking photocopies of documents, Kok Beng always compares it with the original for spelling mistakes.

------------------------------------------------

Kok Beng always smiles during lightning storms because he thinks his picture is being taken.

------------------------------------------------

Why can't Kok Beng dial 911?
Because he can't find the number 11 (eleven) on the phone.


------------------------------------------------

Kok Beng had just bought a new computer and was using it.
When he encountered some problems. He decide to use the 'Help' command after some tries. Soon after, he became very irritated and called the computer retailer for support.

Kok Beng : "I press the 'F1' key for help lah, but it's been over half an hour and still nobody come and help me ?!"

------------------------------------------------

Kok Beng with two red ears went to his doctor. The doctor asked him what had happened to his ears and he answered, "I was ironing a shirt and the phone ring - but instead of picking up the phone, I accidentally picked up the iron and stuck it to my ear"
"Oh dear !" the doctor exclaimed in disbelief.
"But ...... what happened to the other ear ?"
Kok Beng answered : "That stupid dumbo called back!!!!"


-------------------------------------------------

Kok Beng talk to a long-distance telephone operator.
Kok Beng: "COULD YOU PLEASE TELL ME THE TIME DIFFERENCE BETWEEN Taipei AND LAS VEGAS ?" Operator: "JUST A MINUTE..."
Kok Beng : "THANK YOU " AND PUTS DOWN THE PHONE."

KISAH PAHIT SEORANG GIGOLO

Seorang pemuda frust, mencuba-cuba menjadi gigolo. Pengalaman pertamanya bertemu seorang ibu muda datang dengan kereta mewah. Pemuda itu dibawa dengan kereta mewah menuju ke sebuah rumah besar milik wanita itu. Sesampainya dirumah, dia di suruh masuk ke dalam sebuah bilik. Si pemuda itu merasa nervous kerana ini adalah pertama kalinya masuk ke bilik wanita lain. Fikirannya tak menentu, bingung dan juga kekok. Semakin di fikir seperti itu, berahinya juga makin muncul.

Sebelum melakukan apa-apa, wanita itu berkata, "Kamu bukakan dulu baju kamu dan tunggu disini dulu ya, jangan ke mana-mana," ujar wanita itu kemudian keluar dari kamar.

Pemuda itu makin bingung kerana ditinggal keseorangan. Dan, dia malu untuk telanjang kerana tubuhnya kurus.

Akhirnya dia membuka semua bajunya, dan menunggu di bilik. "Ah alang-alang menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan," fikirnya.

Tak lama kemudian, ibu itu masuk ke dalam bilik. Kali ini diikuti oleh dua orang anak kecil.

Ibu itu berkata kepada kedua anak kecil itu, "Tengok ni, Wati dan Budi, kalau malas makan badan kita jadi kurus seperti abang ni"

Waaaaaaaaaa.. Serius jua biskita membaca atu.. Hahaha.. ;p..

Jun 1, 2009

215-45-18

Huhu.. Adui.. Kalau biskita membayarkan kediaku membali tayar baru untuk kediaku, bisai ni.. I very the like tu~.. ;p.. Mesti jua kediaku beli tayar baru bah.. Pasalnya, mun tayar atu di biarkan, bahaya bagi Brunei.. ;p.. Especially masa hujan.. Jalan raya licin, tambah tah lagi tayar gundul.. Iatah buatnya bahaya tu.. Laju tah lagi, makin tia bahaya tahap babun.. Iatah first time pengalaman kediaku menukar tayar ni.. Biasanya kediaku punya bapa yang menguruskan semua.. Iatah, payah bah sebenarnya mencari tayar yang bagus ani.. Kan di bali yang second hand, membari ijap tah jua.. Membali yang ori, harganya mahal.. Salah2 ah.. Maju tayar untuk semua~.. Hahaha.. =)..

Before (1)

Before (2)


Before (3)

After (1)

After (2)

WAT I MEAN IS ?? HEHE..

FEMALE VS MALE

SO TRUE ??

CARTA KITANI – 31.05.09 (MINGGU KE-73)

1 – Maria – Sesaat Kau Hadir
2 – The Seeds – Cerita Aku Dan Dia
3 – Nash – Satu Untuk Ku

4 – Qeez – Tak Kan
5 – Klip Band – Bukan Selamanya

Carta berdasarkan kekerapan lagu di putarkan di Pelangi FM dan juga mengikut permintaan dari pendengar setiap minggu. Carta Kitani adalah untuk lagu-lagu artis Brunei Darussalam dan bersama awda setiap Ahad jam 1.30 petang di Pelangi FM.

CARTA PELANGI – 30.05.09 (MINGGU KE-359)

1 – Tarzan Boyz – Tunggu Aku Di Syurga
2 – Maria – Sesaat Kau Hadir
3 – Wali Band – Cari Jodoh

4 – Faizal Tahir – Bencinta
5 – Luna Maya Feat Didie – Suara Ku Berharap
6 – Rossa - Hey Ladies
7 – The Seeds – Cerita Aku Dan Dia
8 – The Rock Feat The Low – Makhluk Paling Seksi
9 – Melly Goeslow Feat Amee – Ketika Cinta Bertasbih
10 – Ressa Herlambang – Cinta Yang Aku Cari
11 – Misha Omar – Cinta Adam Dan Hawa
12 – Randy Pangalila – Lewat Semesta

Pencalonan Lagu Baru Minggu Ini:
1 – Rossa – Pakai Buang

Awda boleh hantarkan undian awda dengan menaipkan 914 (jarak) carta (jarak) tajuk lagu atau nama artis yang awda suka kemudian hantarkan ke 888-55-55 & pengguna-pengguna B.Mobile hantarkan ke 99914. Awda boleh hantarkan seberapa banyak undian yang awda inginkan. Hantarkan sebelum 6 Jun 2009, jam 1 petang. Setiap SMS yang awda hantarkan bernilai 50 sen. Pastikan bersama CARTA PELANGI (MINGGU KE 360) pada 6 Jun 2009.

SHAQIR'S B'DAY 2009

Masa Majlis Pelancaran Album Maria hari atu, kediaku inda belaku datang pasalnya kediaku ada BBQ di rumah kediaku sempena birthday kediaku punya anak buah, Shaqir Muqrizan.. Hadap!! Hehe..

Shaqir Muqrizan

Hana Zafirah

Safwan Wafrizan

Kolestrol.. Huhu..

Padas ni..

Tukang salai masa malam atu..

Walaupun makan kek, control jua dih lubung hidung atu.. Hahaha.. ;p..

28.05.09

Phew~.. Lama rasa kediaku inda update blog kediaku ani ah.. Baru tah kediaku terupdate ni.. Btw, di bawah ani ada gambar masa kediaku di Tutong.. Kan ceta bahapa kediaku di Tutong, kediaku di sana ada kana panggil jadi pengacara untuk satu acara ani la.. Kan ceta sikit, acara yang kediaku handle atu, kediaku sebenarnya kurang berpuas hati lah sikit.. Majlis atu inda run smoothly, not becoz of me.. Tapi di sebabkan oleh orang yang punya majlis atu inda betantu, iatah kejadiannya tu.. Sorg ckp lain, sorg ani lagi ckp lain.. Falau~.. I very not like it alot~.. Hehehe.. Sekalinya, masa di Tutong atu, kediaku ambil kesempatan untuk ke Tamu di Tutong.. Iatah masa di sana, kediaku terjumpa dengan "somebody".. Siapa?? Biskita boleh hadap gambar2 di bawah ani.. ;)..





















 

Creative Blog Design by | I, rz-dezign